Painiliiton toimintaohjeet huippu-urheiluun koronavirusepidemian aikana

22.5.2020 / Painiliitto oli mukana keskiviikkona 20.5. pohtimassa muiden kamppailulajien kanssa suosituksia lajiharjoitteluun 1.6. alkaen. Painiliitto ei voi kaikilta osin olla mukana niissä ohjeissa, koska paini on kaikista kamppailulajeista riskialttein (mm. ihokontakti) ja tästä syystä myös suositukset ovat tiukemmat.

Painiliiton suositukset 1.6.2020 alkaen ovat edelleen:
– pidättäydytään lajiharjoittelusta
– pienryhmissä voidaan harjoitella oheisharjoitteita kontaktia välttäen ylläpitäen etäisyydet
– maajoukkueleirejä ei järjestetä
– kilpailutoimintaa ei järjestetä

Painiliitto tulee jatkossakin noudattamaan tarkasti valtiovallan ohjeita ja pyydämme seuraamaan uusia ohjeita ja noudattamaan niitä. Ohjeet tulevat mahdollisesti nopeastikin muuttumaan.

Linkki Olympiakomitean tiedotteeseen (19.5.2020)

Linkki Olympiakomitean tiedotteeseen (15.5.2020)

Painissa jatketaan nykyisillä ohjeilla 31.5. saakka.

1.6.2020 alkaen ja toistaiseksi voimassa:

• pidättäydytään lajiharjoittelusta
  • pienryhmissä voidaan harjoitella oheisharjoitteita kontaktia välttäen ylläpitäen etäisyydet
  • maajoukkueleirejä ei järjestetä
  • kilpailutoimintaa ei järjestetä.

Painiliitto tulee jatkossakin noudattamaan tarkasti valtiovallan ohjeita. Pyydämme seuraamaan uusia ohjeita ja noudattamaan niitä. Ohjeet tulevat mahdollisesti nopeastikin muuttumaan.

Ohje koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokoontumisten yhteydessä sekä julkisten tilojen käytössä (THL ja OKM)

STM:n ohjauskirje aluehallintovirastoille