Painiliiton kevätkokous 24.4.2021 klo 12:00 Teams-kokouksena

Painiliiton kevätkokous järjestetään lauantaina 24.4.2021 klo 12:00 Teams-kokouksena.

Suomen Painiliiton vahva suositus on, että kaikki osallistuvat kokoukseen etänä, sillä viranomaisten voimassa olevien suositusten mukaan kokouspaikalla saa olla läsnä korkeintaan 6 henkilöä.

Kokouskutsu

Valtakirja

Toimintakertomus 2020

Kokoukseen on ilmoittauduttava etukäteen ja se tulee tehdä viimeistään perjantaina 23.4.2021 klo 12 mennessä. Ilmoittautuminen tapahtuu lähettämällä valtakirja osoitteeseen merja.lintala@painiliitto.net.

Huomioitavaa on, että ”Oikeusministeriössä on parhaillaan valmisteltavana lakimuutos, joka sallisi yhteisöjen kevätkokousten lykkäämisen”. Mikäli laki astuu ajoissa voimaan, saattaa Painiliiton kevätkokous siirtyä pidettäväksi myöhemmin fyysisenä kokouksesta.

** ** **

Patentti- ja rekisterihallitus (PRH) on poikkeuslain puitteissa mahdollistanut yhdistysten etäkokoukset. Huomioiden pahentuneen COVID-19 tilanteen ja viranomaisten suositukset, on Painiliiton hallitus kokouksessaan 27.3.2021 päättänyt, että liiton kevätkokous järjestetään 24.4.2021 klo 12.00 hyödyntäen etäyhteyksiä.

Kokous toteutetaan Teams-kokouksena.

Valtakirja tulee toimittaa ennakkoon perjantaina 23.4.2021 klo 12.00 mennessä skannattuna / valokuvana sähköpostitse (merja.lintala@)painiliitto.net). Valtakirjan lisäksi tarvitaan kokousedustajan sähköpostiosoite, johon lähetetään linkki Teams-kokoukseen.

** ** **

Teams-kokoukseen voi osallistua tietokoneen/läppärin tai mobiililaitteiden kautta. Kokoukseen osallistumiseen tarvitaan vain linkki, joka lähetetään pe 23.4. iltapäivällä, kun kokousedustajien sähköpostit on saatu syötettyä järjestelmään.

Kuinka liittyä kokoukseen:

Valitse kokouskutsussasi Liity Microsoft Teams -kokoukseen, jolloin siirryt sivulle, jossa voit joko liittyä verkossa tai ladata työpöytäsovelluksen. Jos sinulla on jo Teams-sovellus, kokous aukeaa automaattisesti.

Jos sinulla ei ole Teams-tiliä, niin voit silti liittyä kokoukseen verkossa, josta on ohjeistus alla:

1. Valitse sähköpostikutsussa Liity Microsoft Teams -kokoukseen.
  2. Vaihtoehtoja on kaksi:
    • Windows-sovelluksen lataaminen: Lataa Teams-sovellus (suositeltavaa jos käyttää mobiililaitteilla: Google Play / App Store).
    • Liittyminen verkossa: Liity Teams-kokoukseen verkossa.
  3. Kirjoita nimesi.
  4. Valitse haluamasi ääni- ja videoasetukset.
  5. Valitse Liity nyt.
  6. Kokouksen asetuksista riippuen pääset sisään välittömästi tai siirryt odotustilaan, josta joku kokoukseen osallistujista voi päästää sinut sisään.

Mikäli Teamsin käyttö askarruttaa, voidaan ensi viikon aikana harjoitella sitä. Ota yhteyttä Merjaan tai Anttiin, niin pidetään lyhyt etäkokous, jossa käydään ohjelmaa läpi.

Toimintasäännöt:
”Liittokokouksessa jokaisella vähintään kuusi kuukautta liittoon kuuluneella jäsenvelvoitteensa hoitaneella varsinaisena jäsenenä olevalla jäsenseuralla (maksaneet jäsenseurat) on ääni- ja puheoikeus.

Äänimäärä on pykälässä 6 määrätyn seuraluokittelun mukaisesti seuraava:
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on vähintään 120 toimintapistettä, 4 ääntä
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on 80–119 toimintapistettä, 3 ääntä
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on 40–79 toimintapistettä, 2 ääntä
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on vähemmän kuin 40 pistettä, 1 ääni

Kokousedustajalla pitää olla valtakirja edustamaltaan seuralta ja hänen tulee olla ko. seuran jäsen. Sama henkilö saa edustaa vain yhtä seuraa. Kokousedustaja saa käyttää enintään 20% kokouksen äänimäärästä.

Puheenjohtajalla, hallituksen jäsenillä, liiton toimihenkilöillä, kannattavalla jäsenellä, kunniapuheenjohtajilla ja kunniajäsenillä, mikäli hän ei ole kokouksessa liiton jäsenen kokousedustajana, on kuitenkin puhe- ja läsnäolo-oikeus kokouksessa.

Kokouksen päätökseksi tulee se mielipide, jota on kannattanut yli puolet annetuista äänistä. Tyhjä lippu ei ole annettu ääni. Henkilövaaleissa eniten ääniä saaneet valitaan. Mikäli valittavana on yksi henkilö, tämän on saatava yli puolet annetuista äänistä. Henkilövaaleissa äänten mennessä tasan vaali ratkaistaan arvalla. Muissa asioissa se mielipide voittaa, johon kokouksen puheenjohtaja on yhtynyt.

Saman toimielimen jäsenet valitaan samassa vaalissa. Äänestyslippuun on kirjoitettava niin monta nimeä kuin on täytettäviä paikkoja esitettyjen ehdokkaiden joukosta.”

Lisätietoja:
Antti Pekkala