Tärkeä Covid-tiedote

Päivitetty 11.5.2021 klo 22:00: Tämän hetken tiedon mukaan kaikki leirillä olleet tullaan asettamaan lähipäivinä karanteeniin ja toivomme, että jokainen aloittaa omaehtoisen karanteenin välittömästi.

Tiedote julkaistu 11.5.2021 klo 14:00:

Suomen Painiliitto on yhteistyössä Kuortaneen Urheiluopiston kanssa pyrkinyt varmistamaan maajoukkuetasoisen painin turvallisen harjoittelun testaamalla säännönmukaisesti kaikki leirille tulijat pikatestillä ennen harjoituksiin ja yhteisiin tiloihin pääsyä.

Kaikki viikonloppuna (7. – 9.5.2021) Kuortaneella järjestetylle nuorten maajoukkueleirille osallistuneet testattiin suunnitelman mukaisesti perjantaina Kuortaneella pikatestillä ennen leirin alkamista ja kaikkien testitulos oli negatiivinen. Henkilö, joka osallistui leirille, on kuitenkin antanut maanantain aikana koronatestissä positiivisen tuloksen.

Painiliiton Lääkintä- ja antidopingvaliokunnan ohjeistuksen mukaisesti kaikkia tiedossa olevia henkilöitä, joilla tartunnan leviämisen ehkäisemiseksi perusteet täyttyvät, on tiedotettu ja heidät on ohjeistettu siirtymään omaehtoiseen karanteeniin.

Perusteet omaehtoiselle karanteenille ovat:

• Kaikki, jotka ovat kulkeneet henkilön kanssa samalla kyydillä leirille ja/tai sieltä pois
  • Kaikki, jotka ovat viettäneet pitkiä aikoja lähietäisyydellä henkilön kanssa (esim. ruokailut samassa pöydässä, saunominen jne.) perjantai- sunnuntai välisenä aikana
  • Kaikki, joiden kanssa henkilö on harjoitellut/paininut leirin aikana
  • Kaikki, joiden kanssa henkilö on yöpynyt samassa huoneessa

Mikäli olet ollut yllä mainitussa tilanteessa, mutta sinuun ei ole vielä oltu yhteydessä, ole ystävällinen ja ota välittömästi yhteyttä leirisi yhteyshenkilöön ja siirry omaehtoiseen karanteeniin.

Muita leirille osallistuneita on pyydetty tiedottamaan tilanteesta omaa seuraa, mahdollista koulua tai työpaikkaa ja toimimaan heidän suosituksien mukaan niin kauan kunnes terveysviranomaisilta saadaan tarkempia ohjeita.

Kaikkia leirille osallistuneita ja heidän läheisiä ohjeistetaan tarkkailemaan omaa terveydentilaansa ja hakeutumaan pienistäkin oireista koronatestiin.

Lisätietoa:

Antti Pekkala