Antero ”Vipu” Viherkenttä on kuollut

Päivitetty: 5.7.2011: Omaisten toivomuksesta Antero Viherkenttä siunataan hiljaisuudessa perhepiirissä. Suruadressit voi lähettää osoitteeseen:

Antero Viherkentän omaiset
Lepolantie 18 K
00660 HELSINKI

Myös suomalaisen painiväen parissa aktiivisesti toiminut Antero Viherkenttä on 1.7.2011 ”muuttanut vihreimmille kentille”!

Jorma Antero Viherkenttä (s. 28. joulukuuta 1933 Hartolassa) oli suomalainen urheilutoimittaja, joka ennen eläkkeelle jäämistään toimi vuosikymmeniä urheilutoimittajana Yleisradiossa.

Viherkentän lajivalikoima oli laaja, mutta parhaiten hänet tunnettiin paini-, pesäpallo- ja suunnistusselostajana. Selostamisen lisäksi ”Vipu” toimi aktiivisesti useissa urheilujärjestöissä, mm. Suomen Painiliitossa, Pesäpalloliitossa ja Suunnistusliitossa.

Viherkenttä pelasi pesäpalloa SM-tasolla ja hänet valittiin 1959 vuoden lukkariksi.

Suomalainen painiväki on varma, että leppoisesta olemuksesta tunnetulle Anterolle löytyy runsaasti peli- ja painikavereita myös uusilta vihreimmiltä kentiltä.

Ystävän muistoa kunnioittaen!

Hannu Kiminkinen