Covid-19 -tiedote 26.2.2021

Covid-19 epidemian hillitsemiseksi ollaan siirtymässä jälleen tiukempiin rajoituksiin, joilla tulee olemaan merkittäviä vaikutuksia urheiluseurojen toimintaan. Etelä-Suomen aluehallintovirasto on antanut jo määräyksen tiukennetuista ohjeista ja muiden alueiden osalta uudet rajoitukset astuvat voimaan viimeistään 8.3. ja kestävät vähintään 3 viikkoa. Rajoitusten sisällöistä päättävät alueelliset viranomaiset. Valtioneuvosto on suosittanut ottamaan käyttöön tiukimmat uuden tartuntatautilain mukaiset rajoitukset koko maassa pois lukien Keski-Pohjanmaa, Kainuu, Pohjois-Savo, Etelä-Savo ja Pohjois-Karjala.

Painiliitto kehottaa seuroja seuraamaan nyt aktiivisesti oman alueen ohjeita ja noudattamaan niitä. Lisäksi liitto suosittaa seuroja laatimaan omaan käyttöönsä kirjallisen suunnitelman siitä, miten aikovat toteuttaa harjoitukset uusien ohjeiden mukaisesti  turvallisesti.

Kilpa- ja huippu-urheilun osalta painiliitto odottaa vielä viranomaisten ja olympiakomitean ohjeita ja tiedottaa niistä myöhemmin. Siihen asti voimassa ovat olympiakomitean 25.2.2021 päivitetyt ohjeet.