Arvi Savolainen Urheilutoimittajien Liiton vuoden 2022 paras painija

LAJIEN PARHAAT URHEILIJAT 2022 ON VALITTU
Urheilutoimittajain Liitto valitsee vuosittain Lajien parhaat urheilijat. Perinne on jatkunut jo vuodesta 1946 lähtien. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Tänä vuonna lajinsa paras nimettiin 81 eri lajissa. Lajien parhaat urheilijat -valinnat tekee Urheilutoimittajien liiton nimeämä Vuoden urheilija -valiokunta.
Vuoden 2022 parhaaksi painijaksi on valittu Arvi Savolainen. Lahden Ahkeraa edustava Savolainen voitti keväällä EM-hopeaa Budapestin EM-kilpailuissa kreikkalais-roomalaisen painin sarjassa 97 kg.
Kaikki Urheilutoimittajien liiton valinnat nähtävissä liiton sivuilta. Suomen Painiliitto julkaisee omat vuoden parhaiden valinnat lähiaikoina.