Elias Kuosmanen loukkasi nilkkansa – sivussa kilpailuista ainakin tammikuun

Kuva: Mari Mäkinen

Helsingin Hakan kaksinkertainen EM-mitalisti ja Tokion olympiaedustaja Elias Kuosmanen loukkasi nilkan loppuvuoden harjoitusleirillä. Alustavan tiedon mukaan toipuminen kilpailukuntoon kestää 6-8 viikkoa, joten valmistautuminen huhtikuussa Bakussa järjestettävään olympiakarsintaturnaukseen jatkuu sovelletulla ohjelmalla. Muut Suomen kärkipainijat aloittavat olympiavuoden Kroatiassa erittäin kovatasoisella Zagreb Open Ranking Series kilpailulla 10.-14.1. ja jatkavat sen jälkeen kahden viikon leirille Poreciin. Osa maajoukkueesta kilpailee 19.-21.1. Ranskan GP:ssa Nizzassa.

Tulevien Olympiakarsintojen vuoksi kevään EM-kilpailut painitaan noin kaksi kuukautta normaalia aikaa aikaisemmin, eli 12.-18.2. Bukarestissa. Euroopan olympiakarsintaturnaus otellaan 5.-7.4. Bakussa ja viimeiset Pariisin paikat jaetaan maailman olympiakarsintaturnauksessa 9.-12.5. Istanbulissa.

Lisätietoja: Suomen Painiliitto / Pasi Sarkkinen (050 360 0036, pasi.sarkkinen(at)painiliitto.net)