Himberg-haastaryhmän leiri 9. – 11.10. Kuortaneella peruttu

Himberg-haastajaryhmän (U15, U17 ja U20) leiri 09. – 11.10. Kuortaneella on koronaepidemian vuoksi peruttu. Peruutus tehtiin sen jälkeen, kun Etelä-Pohjanmaan Sairaanhoitopiiri (EPSHP) antoi vahvan suosituksen, että yli 20 hengen kokoontumisia ei järjestetä sisä- eikä ulkotiloissa 31.10.2020 saakka. Samoin annettiin vahva suositus etätyöhön siirtymisestä sekä joukkueurheilun ja joukkueurheilun kilpailutoiminnan tauottamisesta. Himberg-haastajaryhmän leirillä näitä suosituksia ei pystytä toteuttamaan.

Linkki EPSHP:n uutiseen

Lajiharjoittelussa luodaan kiistattomasti olosuhteet, jotka mahdollistavat koronaviruksen leviämisen. Lähiaikoina tiedotetaan, voidaanko muut lokakuun aikana Kuortaneelle suunnitellut tapahtumat järjestää suunnitellusti.

Leiri pyritään järjestämään 6. – 8.11.2020 Kuortaneella.

Painiliitto kehottaa Etelä-Pohjanmaan Sairaanhoitopiirin alueella toimivia painiseuroja noudattamaan suositusta myös seuratoiminnassa. Lisäksi Painiliitto kehottaa kaikkia painiseuroja seuraamaan sairaanhoitopiiriensä suosituksia ja noudattamaan niitä omassa toiminnassaan.