Karri Toivola valittu painin Hall of Fameen

Painituomari Karri Toivola sai käynnissä olevissa Budapestin MM-kisoissa kv. Painiliitto UWW:n suurimman mahdollisen kunnianosoituksen kun hänet nimitettiin UWW:n kunniagalleriaan eli Hall of Fameen.

57-vuotias Toivola toimi kansainvälisenä tuomarina vuosina 1989-2015, oli tuomarina viisissä olympialaisissa (1996-2012) ja työskenteli kaikissa aikuisten MM-kisoissa vuodesta 1989 vuoteen 2014. Lisäksi Toivola toimi UWW:n tuomarikomission puheenjohtajana vuosina 2013-2015 ja sitä ennen komission jäsenenä 2007-2012. Lisäksi vantaalainen sai silloisen FILA:n myöntämän Kultaisen Pillin eli parhaan tuomarin palkinnon vuonna 1995.

Karrin isä Lassi Toivola valittiin Hall of Fameen vuonna 2005, ensimmäisenä tuomarina maailmassa. Lassi ja Karri Toivola ovat ensimmäinen isä-poika -pari painin Hall of Famessa! Toivolat ovat todellista painisukua, sillä Lassin isä Aleksanteri ”Santtu” Toivola saavutti olympiahopeaa kreikkalais-roomalaisen painin sarjassa 62 kg Pariisin Olympialaisissa 1924.

Lassi ja Karri Toivolan lisäksi Suomesta on Hall of Famessa vain kaksinkertainen olympiavoittaja Kustaa Pihlajamäki.

Edelleen vakiokasvoina suomalaisissa painikatsomoissa näkyvät Toivolat muistetaan pitkäaikaisina ja arvostettuina painituomareina, joilla on pysyvästi pilke silmäkulmassa.

Koko Suomen painiväen puolesta suuret onnittelut Karrille!!

Karri HallOfFame

Kuvassa vasemmalla UWW:n presidetti Nenad Lalovic sekä tuore Hall of Famen jäsen Karri Toivola.

Kaikki Budapestissa Hall of Fameen valitut löydät tästä

Painin Hall of Famen jäsenet