Mediatiedote: Arvi Savolainen loukkasi kätensä

TIEDOTE                                                                                                                                             SUOMEN PAINILIITTO

Arvi Savolainen loukkasi kätensä

Suomen kärkipainija, kevään EM-hopeamitalisti Arvi Savolainen (23) ei osallistu Belgradissa 10.-18.9. painittaviin MM-kilpailuihin. Savolainen loukkasi ranteensa valmennusleirillä Puolassa ja se joudutaan operoimaan. Käden toipumisennuste on noin kuusi kuukautta.

Liikunta-aliupseerina työskentelevä Arvi Savolainen on tällä hetkellä sarjassaan 97 kg Maailman rankingissa kolmantena, joten hänellä katsottiin olevan täydet mahdollisuudet taistella maailmanmestaruudesta Serbiassa.

Lahden Ahkeraa edustava Savolainen sijoittui Tokion Olympialaisissa viidenneksi ja on tehnyt suomalaista painihistoriaa saavuttamalla ensimmäisenä maailmanmestaruuden sekä U20 että U23 ikäluokassa. Hän ei ole vielä kertaakaan urallaan osallistunut aikuisten MM-kisoihin.

Lisätietoja: Olympiavalmentaja Juha Lappalainen 044 3030 273, juha.lappalainen@painiliitto.net

Lisää aiheesta Yle Urheilun sivuilla: https://yle.fi/urheilu/3-12570386

Suomen joukkue MM-kisoihin nimetään lähipäivinä.