OKM myönsi painijoille apurahoja ja liitolle yleisavustusta

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi vuoden 2023 kesälajien apurahat. Painijoista ison (20 000 €) apurahan sai Arvi Savolainen ja 10 000 € apurahan raskaan sarjan edustajamme Elias Kuosmanen sekä Konsta Mäenpää. Nuorten apuraha (6000 €) myönnettiin Jonni Sarkkiselle.

Painin Olympiavalmentaja Juha Lappalaisen kommentti: ”Kiitän ministeriötä painijoiden puolesta. Liiton valmennusjohto esitti sekä Kuosmaselle että Mäenpäälle isoa apurahaa, joten täysin tyytyväisiä tähän päätökseen emme ole. Molemmat ovat kansainvälisissä kilpailuissa näyttäneet, että omaavat edellytykset menestymiseen maailman valioiden joukossa. Samoin esityksessämme Nestori Mannila (U20 MM-5.) oli selkeä ehdokas nuorten apurahalle, mutta hän ei kuitenkaan siihen ryhmään tullut valituksi.”

Ministeriö myönsi myös lajiliittojen yleisavustukset vuoden 2023 toimintaan. Painiliitto sai avustusta 320 000 €, joka on sama summa kuin vuonna 2022.