Paini sai Huippu-urheiluyksikön tehostamistukea

Suomen Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikkö myönsi 5.12. painille merkittävän tehostamistuen vuodelle 2023. Myönnetty tuki on yhteensä 200 000 € ja sen tarkoituksena on edistää lajin huippu-urheilumenestystä kohti Pariisin olympialaisia 2024. Lähes puolet tuesta (95 000 €) on kohdistettu valmentajien palkkauksiin ja loput huippu-urheilijoiden kansainväliseen valmennusohjelmaan.

”Kiitän huippu-urheiluyksikköä luottamuksesta. Onnistuneella valmentautumisella kärkiurheilijamme taistelevat mitaleista jokaisessa arvokilpailussa. Olimme lähellä palata olympialaiseen mitalikantaan jo Tokiossa ja se on urheilijoiden ehdottomana tavoitteena Pariisissa. Ensi vuonna on jo mahdollisuus MM-mitalien lisäksi lunastaa suora maapaikka Pariisiin.” kommentoi olympiavalmentaja Juha Lappalainen.

Painin tärkeimpiä kilpailuja ensi vuonna on MM-kisat 16.-24.9. Belgradissa (SRB) ja U23 MM-kisat 23.-29.10. Tampereella.