Painija Pekka Rintamäki palkittiin vuoden 2012 opiskelijaurheilijana

altOLL-tiedote 26.1.2012; Julkaisuvapaa

Opiskelijoiden Liikuntaliiton valinta vuoden 2012 opiskelijaurheilijaksi on opiskelijoiden painin MM-pronssimitalisti Pekka Rintamäki. Hän vastaanotti palkintonsa Ylistarossa järjestettyjen vapaapainin SM-kilpailujen yhteydessä. Jo aiemmin Seinäjoen vuoden urheilijaksi nimetty Rintamäki voitti viime vuonna opiskelijoiden MM-pronssin lisäksi SM-kullan sekä kreikkalaisroomalaisessa- että vapaapainissa. Urheilu-uransa ohessa 27-vuotias Rintamäki on ehtinyt jo hoitaa loppuun tietojenkäsittelyn opintonsa Seinäjoen ammattikorkeakoulussa.

”Opiskelijoiden MM-kisojen jälkeen olen keskittynyt enemmän yritykseni asioiden hoitamiseen. Jatkossa on kuitenkin tarkoitus panostaa painiin, sillä tavoitteenani on Rion olympialaiset vuonna 2016”, Ylistaron Kilpa-Veljiä edustava Rintamäki totesi.

Suomen Painiliitto muisti Kuortaneen urheiluopistoa ja Opiskelijoiden Liikuntaliittoa ”Vuoden painiteko 2012” -tunnustuksella Kuortaneella lokakuun alussa järjestettyjen opiskelijoiden MM-painien johdosta. Kisajärjestelyt ja Kuortaneen urheiluopiston tarjoamat puitteet tapahtumalle keräsivät runsaasti kiitosta osallistuvilta joukkueilta sekä kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISU:n edustajilta. Urheilullisella puolella Pekka Rintamäki vastasi kilpailujen ainoasta suomalaismitalista.

Vuoden opiskelijaurheilijavalinnan perusteena ovat menestys korkeakouluopiskelijoiden kansainvälisissä arvokisoissa, muu urheilumenestys sekä opiskelun ja urheilun yhteensovittaminen. Vuodesta 2002 alkaen myönnetyn palkinnon ovat aikaisemmin saaneet muun muassa Jani Tanskanen ja Kiira Korpi.

Lisätietoa: http://www.oll.fi/ohu/vuoden-opiskelijaurheilija

Kuva: Teemu Myllärinen

************************************************
Jukka Tirri