Painiliiton ja Kuortaneen yhteinen Valmentajan ammattitutkinto (VAT) käynnistyy helmikuussa 2021 – haku tutkintokoulutukseen 30.11.2020 mennessä

Koulutuksen mainos

Painin Valmentajan Ammattitutkinto (VAT) 2021-2022

Suomen Painiliitto järjestää yhdessä Kuortane Olympic Training Centerin kanssa valmentajan ammattitutkinnon (VAT). Koulutukseen on sitoutunut riittävä määrä valmentajia ja se siis toteutuu, mutta vielä ehdit hakea mukaan!

Kenelle: Koulutus on tutkintoon tähtäävä ammattikoulutus ja se on tarkoitettu seurojen vastuuvalmentajille ja tavoitteellisesti painivalmentamiseen suhtautuville valmentajille. Osallistujien valinnassa otetaan huomioon aiempi ja tämänhetkinen työskentely painivalmentajana sekä aiempi koulutuspohja ja lajituntemus.

Sisältö: Koulutuksen laajuus on 150 opintopistettä ja se sisältää 8 lähijaksoa pääosin Kuortaneella. Koulutus sisältää oppimistehtäviä ennen lähijaksoja sekä niiden välissä. Lähijaksot järjestetään vuosien 2021-2022 aikana ja ne integroidaan eri maajoukkueleireihin. Ensimmäinen lähijakso järjestetään helmikuussa 2021.

Hinta: Noin 1900 €, sisältäen näyttö- ja tutkintomaksun sekä koulutukset ja majoitukset täysihoidolla lähijaksojen aikana. Hinta ei sisällä mahdollisia matkustuskustannuksia, jotka syntyvät kurssikohtaisista vierailuista ja tutustumismatkoista koti- ja ulkomaille. Suunnitelmissa on vierailu huhtikuussa 2022 Budapestiin, jonka aikana päästään tutustumaan Unkarin Painiliiton valmennuskeskukseen ja seurataan painin EM-kilpailuja. Koulutukseen on mahdollista anoa Kelan opintotukea tai aikuisopintotukea. Huomioikaa myös kaupunkien koulutusavustukset ja ammattitutkintostipendit.

Kouluttajat: Koulutuksen järjestää Kuortaneen Urheiluopiston valmennuskeskus (OTC). Tutkintovastaavana toimii Pasi Sarkkinen, tukenaan osaava ja vahva tiimi: Juha Lappalainen, Juha Virtanen ja Antti Pekkala sekä muut Painiliiton ammattivalmentajat. Lähijaksoilla mukana lisäksi valmennuksen erityisalojen asiantuntijoita.

Haku: Tiedustelut ja vapaamuotoiset hakemukset 30.11.2020 mennessä Pikkikselle, juha.lappalainen@painiliitto.net / 044-3030273. Hakijalla oltava voimassa oleva Painiliiton valmentajalisenssi hankittuna.

Lisätietoa VAT-perusteista: https://www.kuortane.com/valmentaja.html