Painiliiton vuoden valinnat 2023 – Jonni Sarkkinen vuoden painija

Painiliiton hallitus on tehnyt perinteiset valinnat vuonna 2023 ansioituneista urheilijoista, valmentajasta, tuomarista ja seuroista. Tällä kertaa sekä vuoden painijan että vuoden nuoren painijan parhaana meriittinä oli U23 EM-kulta. Vuoden painijaksi valittiin Jonni Sarkkinen ja vuoden nuoreksi painijaksi Tino Ojala. Vuoden valmentaja on mm. U23 EM-kisoissa vastuuvalmentajana toiminut Veli-Karri Suominen.

Kuvassa vasemmalta: Jonni Sarkkinen, Veli-Karri Suominen, Tino Ojala (kuva: Pasi Sarkkinen)

Vuoden tuomariksi valiittiin Timo Utriainen ja vuoden Himberg-nuoren palkinnon sai tällä kertaa Roope Rusi. Historiallisen U15 EM-mitalin kesällä napannut Eemil Haukilahti palkittiin Sisu-palkinnolla ja aktiivisena seuratoimijana palkitaan Jani Ala-Luhtala. Kummatkin seurapalkinnot pokkasi jälleen Helsingin Paini-Miehet.

Painiliiton valinnat 2023:

• Vuoden painija: Jonni Sarkkinen, Harjun Woima Jyväskylä
  • Vuoden nuori painija: Tino Ojala, Helsingin Haka
  • Vuoden valmentaja: Veli-Karri Suominen
  • Vuoden tuomari: Timo Utriainen
  • Vuoden pisteseura: Helsingin Paini-Miehet
  • Vuoden lisenssiseura: Helsingin Paini-Miehet
  • Vuoden Himberg-nuori: Roope Rusi, Turun Voimamiehet
  • Sisu-palkinto: Eemil Haukilahti, Tampere Predators
  • Aktiivinen seuratoimija: Jani Ala-Luhtala, Laihian Luja

Palkinnot luovutetaan vuoden aikana painin SM-kisojen yhteydessä.