Petra Olli jyräsi Ruotsissa

päivitetty 15.2.

Nuori suomalainen otti jo tämän talven toisen UWW-turnausvoittonsa. Pariisin GP-kisan voitto sai jatkoa Ruotsissa painitussa Lady Klippan Openissa. Matkalla finaaliin kaatui kaksi viime syksyn MM-mitalistia.

Sunnuntain finaalissa Petra Olli kohtasi Kiinan Xiaojuan Luon. Finaali päättyi värikkäiden vaiheiden jälkeen suomalaisen 8-4 pistevoittoon. Ensimmäisen jakson lopulla Olli oli mennä selälleen 2-2 tilanteessa, mutta tauko tuli suomalaisen kannalta oikeaan paikkaan.

Toisella jaksolla Petra Olli ratkaisi ottelun taaksemenolla ja kahdella vyörytyksellä. Voitto oli suomalaisen toinen tämän vuoden kovissa kansainvälissä UWW-turnauksissa. Voitto parantanee maailman rankingissa neljänneksi noteeratun nuoren suomalaisen sijoitusta rankinglistalla.

Matkalla finaaliin Petra Olli voitti lauantaina sarjan 60 kiloa maailman rankingin kakkosen Azerbaidzanin Yulia Ratkevichin ja sarjan 58 kiloa maailman rankingin kolmosen Valko-Venäjän Anastassia Huchokin. Molemmat Ollin kukistamat vastustajat sijoittuivat viime syksynä MM-paineissa mitaleille.

Etenkin taistelu finaalipaikasta oli äärettömän tasainen. Vielä reilu minuutti ennen loppua kokenut Ratkevich johti ottelua 4-4. Ottelun ratkaisseet kaksi viimeistä pistettä Olli teki reisinostosta vain kuusi sekuntia ennen ottelun loppua. Viimeiset suorituspisteet takasivat voiton suomalaiselle tasatilanteessa.

Petra Ollin ottelut Klippan Lady Openissa:

Sarja 60 kg:

Tasoituskierros: Petra Olli FIN – Shiomi Imai JPN, ypv 10-0
1/4 finaali: Petra Olli FIN – Anastasiya Huchok BLR, pistevoitto 12-3
1/2 finaali: Petra Olli FIN – Yulia Ratkevich AZE, pv 4-4
Finaali: Petra Olli FIN –  Xiaojuan Luo CHN, pv 8-4

Lisätietoja paikan päältä: valmentaja Ahto Raska 045 230 3797

* * *

Petra Olli  (sarja 60 kg) paini finaaliin kansainvälisen Painiliiton (United Word Wrestling) arvostetussa Kilppan Lady Open -turnauksessa Ruotsissa.

Semifinaalissa Petra voitti tasaisessa ottelussa ensimmäisen kerran Azerbaidzanin viime vuoden maailman mestaruuskilpailujen hopeamitalisti  Yulia Ratkevichin (AZE).

Sunnuntain finaalissa Petra kohtaa Kiinan Xiaojuan Luon.

Lisätietoja:

Kilpailujen kotisivut  http://www.klippansbk.se/