Rantapainin tiedote 1/2024 – kesän SM-kisojen ja muiden kisojen haku 12.4. mennessä

Rantapainin tiedote 1 / 2024

Nyt on pikaisesti aika paneutua tulevan kesän iloisiin Rantavääntöihin. Markkinointia painin laji- ja seuratoiminnalle? Uutta kesätoimintaa aktiivisille harrastajille? Laji- ja seuratoimintojen piristeeksi kisailua kuumalle sannalle?

Tässä tiedotteessa:

• 2024 Rantapainin työryhmän koostumus
  • 2026 nuorten Olympialaiset Senegal
  • 2024 kansainvälistä toimintaa
  • 2024 avoimien Suomen mestaruuskilpailuiden järjestämisoikeuden anominen
  • 2024 muu avoin kansallinen Rantapainitoiminta

2024 Rantapainin työryhmän koostumus:

• Hannu Kiminkinen, puheenjohtaja
  • Esa Ilkka
  • Pertti Vehviläinen
  • Antti Pekkala, sihteeri

Kansainvälistä toimintaa:

Seuraavat nuorten Olympialaiset järjestetään v. 2026 Senegalissa. Kansainvälisen painiliiton UWW:n kalenteriin on kirjattu siten, että kisaohjelmassa tulee olemaan painin lisäksi Beach Wrestling, suomalaisittain Rantapaini!

Rantapainin työryhmän suunnitelmissa on mahdollisen maaottelun järjestäminen virolaisten kanssa. Virossa Rantapaini = Rannamaadlus on ollut vuosikymmenet hyvin suosittu laji. Heinäkuun 27. päivä järjestetään Pärnun rannalla avoimet Viron Rantapainin mestaruuskilpailut, tämän kisan yhteydessä maaottelutoiminnan käynnistäminen olisi kenties mahdollista? Toinen mahdollisuus olisi, että 1. Rantapainin maaottelu järjestettäisiin Suomessa? Ken olisi kiinnostunut joukon kokoamiseen tai maaottelun järjestämiseen? Lisätietoja Hannu Kiminkiseltä, tarpeen mukaan neuvottelen asiasta virolaisten kanssa.

UWW:n kalenterissa 2024 olevat Rantapainin kilpailut

• Sardinia Beach Wrestling, 16.6. Sassari, Italia
  • U15, U17 ja U20 EM-kilpailut, 18.-19.7. Timisoara, Romania
  • U17 ja U20 MM-kilpailut, 19.-20.9. Katerini, Kreikka

2024 Beach Wrestling World Series

• 2.-3.3. Acapulco, Meksiko
  • 28.-29.6. Saint-Laurent-Du-Var, Ranska
  • 20.-21.7. Timisoara, Romania (candidate)
  • 21.-22.9. Katerini, Kreikka (candidate)
  • Finaali: 12.-13.10. (paikka avoin)

Ulkomaille matkaavien seurojen ja painijoiden tulee anoa Painiliitosta lupaa kansainvälisiin kilpailuihin osallistumisesta hyvissä ajoin ennen suunniteltua matkaa. Mikäli kysymyksessä on UWW:n alainen kilpailu, voidaan siihen osallistumiseen vaatia myös UWW:n lisenssiä. Lisätietoja: Antti Pekkala, puh. 050 345 0446, antti.pekkala@painiliitto.net

2024 avoimien Rantapainin Suomen mestaruuskilpailuiden järjestämisoikeuksien anominen ja perusasioita kisojen järjestämiseen

Kisat ovat kaikkien Suomen Painiliiton jäsenseurojen anottavissa.

Ne myönnettäneen sellaiselle paikkakunnan seuralle tai seurayhtymälle tapahtumaan, johon on odotettavissa ”perinteisen painikansan” lisäksi sankoin joukoin ulkopuolista yleisöä. Kesätapahtuman yhteyteen tai markkinoille?

Osanottomaksun ylärajan suuruudeksi suositellaan 15 euroa.

2024 Rantapainin Suomen mestaruuskilpailuiden lupamaksu on 150 euroa, sisältäen mitalit virallisiin SM-sarjoihin. Viime vuoden tapaan 2024 Rantapainin Suomen mestaruuskilpailuissa painijat saavat osallistua vain oman ikäluokkansa sarjoihin.

Kisoihin nimetään Painiliiton kilpailuvaliokunnan toimesta kisan läheisyydestä valvoja, jonka matkakuluista järjestäjän tulee vastata.

Suomen mestaruuskilpailut tulee järjestää ja myös tiedotustoiminta tulee hoitaa mallikkaasti SM-kisan arvon mukaisesti!

Vapaamuotoiset kisojen järjestämisoikeuksien anomukset perusteluineen 12.4.2024 mennessä sähköpostiosoitteisiin: info@painiliitto.net ja hannu.kiminkinen@co.inet.fi.

Kuva: Helsingin Paini-Miehet. Kuvassa tunnelmaa rantapainin SM-kisoista 2022 Hietaniemen Uimarannalta, Helsingistä.

Rantapainin toimintaa kesälle 2024

Seurat / seurayhtymät saavat pienen – kolmenkymmenen (30.-) euron kilpailulupamaksua vastaan vuoden 2024 Rantapainin kisat Painiliiton sähköiseen tapahtumakalenteriin.

Julkaisemme myös kilpailukutsun ja markkinoimme tapahtumaanne sähköisissä seuratiedotteissa (mikäli materiaali on toimitettu hyvissä ajoin ennen kisatapahtumaa).

Mietintämyssy korville: kannattaisiko toteuttaa seuratoimintoja virkistävää ja painin kokonaisvaltaista painin markkinointityötä edistävää Rantapainitoimintaa Beach volley turnauksissa, toreilla, markkinoilla ja suurehkoissa yleisötapahtumissa, jne…

Mahdollisten doping-testien vuoksi kilpailuiden osallistujilta edellytetään Painiliiton tai jonkin muun lajiliiton voimassa olevan kilpailulisenssin esittämistä. Järjestävän seuran/-seurojen tulee huolehtia siitä, että kilpailijoilla on myös tieto ja vastuu omasta vakuutusturvastaan.

Kisatiedot mielellään 12.4.2024 mennessä sähköpostiosoitteisiin: info@painiliitto.net ja hannu.kiminkinen@co.inet.fi. Soittelemme ja sovittelemme, mikäli pahoja päällekkäisyyksiä ilmaantuu.

Iloista Rantapainia laji- ja seuratoimintojen piristeeksi!

Hannu Kiminkinen, Rantapainin vastaava
+358 500 279 926 (puhelinnumero muuttunee kevään aikana?)
hannu.kiminkinen@co.inet.fi
www.painiliitto.fi