Suomen Painiliitto ry hakee toiminnanjohtajaa, hakuaika 11. – 31.5.2020

Painiliiton toiminnanjohtajaksi haki 19 hakijaa, jotka olivat peruskoulutukseltaan hyvin koulutettuja moniosaajia. Hakijat edustivat osaamisellaan huippu-urheilua, lajiliittojen tuntemusta ja liike-elämän osaamista. Työryhmä on hyvin tyytyväinen hakijajoukon määrään ja laatuun sekä uskoo löytävänsä hyvät ehdokkaat Painiliiton hallitukselle päätettäväksi uudeksi toiminnanjohtajaksi.

** ** **

Työpaikkailmoitus (Oikotie)

Suomen Painiliitto on perinteikäs olympialajiliitto, jonka päätoimialat ovat huippu-urheilu ja nuorisotyö. Painiliitto on Suomen menestyneimpiä lajiliittoja EM-, MM- ja olympiatasolla kautta aikain. Liiton toimisto sijaitsee Sporttitalossa osoitteessa Valimotie 10, 00380 Helsinki.

Pitkäaikaisen toiminnanjohtajamme jäädessä eläkkeelle hakee Suomen Painiliitto uutta toiminnanjohtajaa 1.1.2021 alkavaan ja toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Toiminnanjohtaja:

• vastaa liiton operatiivisen toiminnan johtamisesta
  • toimii Suomen Painiliiton hallituksen alaisuudessa ja Painiliiton henkilöstön esimiehenä
  • vastaa liiton talouden suunnittelusta, toteutuksesta, raportoinnista ja seurannasta yhdessä henkilöstön ja hallituksen kanssa
  • vastaa hallituksen päättämän liiton strategian toteuttamisesta yhdessä koko henkilöstön ja hallituksen kanssa
  • huolehtii yhteydenpidosta jäsenseuroihin, muiden maiden painiliittoihin ja kansainvälisiin järjestöihin (UWW, UWW Europe) yhdessä henkilöstön kanssa
  • toimii yhteyshenkilönä sidosryhmiin (mm. Suomen Olympiakomitea sekä Opetus- ja kulttuuriministeriö) sekä vastaa määräaikaisilmoituksista viranomaisille ja yhteistyötahoille
  • johtaa varainhankintaa ja markkinointia

Odotamme hakijalta:

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja/tai tätä vastaavaa riittävää aiempaa kokemusta järjestöjohtamisesta
  • hyvää suullista ja kirjallista suomen ja englannin kielen taitoa. Muu kielitaito katsotaan eduksi
  • taitoa verkostoitua sekä hyvät vuorovaikutus- ja neuvottelutaidot
  • kykyä strategiseen ajatteluun ja kokonaisuuksien hallintaan
  • yrityselämän tuntemusta
  • tehtävien menestyksekäs suorittaminen edellyttää usein ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustamista

Eduksi katsotaan:

• aito halu kehittää Suomen painiseuroja ja aluetoimintaa
  • kansainvälisen painiliiton (United World Wrestling, UWW) toiminnan tunteminen
  • julkishallinnon ja urheilujärjestöjohtamisen tuntemus
  • yhdistystoiminnan tuntemus

Tarjoamme todellisen näköalapaikan suomalaiseen ja kansainväliseen huippu-urheiluun.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus palkkatoivomuksineen + CV sähköpostilla 31.5.2020 mennessä osoitteeseen merja.lintala@painiliitto.net. Otsikoi sähköpostisi: Toiminnanjohtaja.

Lisätietoa tehtävästä antavat:
Työryhmän puheenjohtaja Pekka Paavola 050 554 5831, pekka.p.paavola@tampere.fi, ma-pe klo 14-17
Painiliiton puheenjohtaja Tuomo Karila 050 462 4959, tuomo.karila@painiliitto.net, ma-pe klo 15-19

#SuomenPainiliitto #paini #toiminnanjohtaja