Suomi Cup 2015 – Ropponen jatkaa kärjessä, Hietaniemi nousi iskuetäisyydelle

Marraskuussa painitaan tämän vuoden Suomi Cupin kolme viimeistä osakilpailua. Kaksi viimeistä osakilpailua ovat I-tason kisoja eli Vantaa Painicup sekä Arvo Haavisto -turnaus, joten loppujärjestykset ratkeavat viimeistään näissä. Tätä ennen painitaan viimeinen II-tason osakilpailu, kun Kankuri Cup painitaan 7.11. Lapualla.

Kankuri Cupin tulospalvelu

Suomi Cupin painijoiden välisen kisan tilanne Kankuri Cupin jälkeen

Suomi Cupin seurojen välisen kisan tilanne Kankuri Cupin jälkeen

Kankuri cupin kilpailukutsu

*****

Kreikkalais-roomalaisen painin Suomi Cupin urheilijoille ja seuroille jaettavat valmennustukisummat ovat vihdoin selvillä ja ne löytyvät alta löytyvistä Suomi Cupin 2015 päivitetyistä säännöistä.

Suomi Cupin 2015 säännöt (päivitetty 22.10.2015)

Kuusi vuotta käynnissä ollut Suomi Cup on jo vakiinnuttanut paikkansa kreikkalais-roomalaisen painin seniorien ja juniorien kansallisena kilpailusarjana. Tavoitteena on alusta asti ollut, että kilpailusarja palvelisi mahdollisimman hyvin kotimaisia painijoita sekä kilpailunjärjestäjiä. Suomi Cupin työryhmä kokoontuu yhdessä merkittävänä rahoittajana olevan painiveteraanikerhon kanssa marraskuussa pohtimaan Suomi Cupin tulevaisuutta, mm. sääntöjä ja kilpailukalenteria.

Tätä silmällä pitäen II-tason osakilpailujen 2016 hakemukset on jätettävä 6.11.2015 mennessä Painiliittoon. Kilpailusarjaan halutaan vain maajoukkueelle mahdollisimman hyvin soveltuvat, laadukkaat kilpailutapahtumat.

Vapaamuotoiset hakemukset ja tiedustelut:

Antti Pekkala
Suomi Cupin työryhmän sihteeri