Tasavallan Presidentti Niinistö painin EM-kisojen suojelijaksi

Tasavallan presidentistä EM-painien suojelija

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on lupautunut vuoden 2014 EM-painien suojelijaksi. Kilpailut käydään Vantaalla Tikkurilan Urheilupuistossa 1.-6.4.2014. Tapahtuma kokoaa molskeille noin 500 painijaa lähes 50 maasta. Euroopan mestaruuksista väännetään kaikissa painimuodoissa: kreikkalais-roomalaisessa painissa, vapaapainissa ja naispainissa.

Järjestelyistä päävastuun kantaa Ylä-Tikkurilan Kipinän kisaorganisaatio yhdessä Painiliiton kanssa.
– Olemme todella iloisia, otettuja ja ylpeitä siitä, että työtämme arvostetaan ja vapaaehtoiset talkoolaiset sekä paini lajina saavat näin arvokkaan suojelijan, iloitsee EM-kilpailun johtaja, Ylä-Tikkurilan Kipinän Tuija Lintunen.

Kisakoneisto on vahvassa iskussa, sillä vain reilu vuosi sitten seura järjesti olympiakarsintaturnauksen Vantaalla yhdessä Painiliiton kanssa.

Tulevana viikonloppuna sama kisakoneisto pyörittää rattaitaan Tikkurilan Urheilupuiston Trio Sport Centerissä, jossa käydään vuosittainen kansainvälinen Vantaa Painicup. Suomen maajoukkueen ja suomalaisten seurapainijoiden ohella sarjan voittajille jaettavista kultahipuista on taistelemassa painijoita ympäri maailman. Mukaan ovat ilmoittautuneet muun muassa Algeria, Argentiina, Irak, Viro, Latvia, Liettua ja Venäjä.

Lisätietoja:

Tuija Lintunen, Ylä-Tikkurilan Kipinä, GSM 050-5322 788
Pertti Vehviläinen, Suomen Painiliiton toiminnanjohtaja, GSM 0400-625 414
Jukka Rauhala, Suomen Painiliiton puheenjohtaja, GSM 040-5190 643

www.y-tk.fi
www.wb-sivut.fi/painiliitto

***********************

Painin seniorien EM-kisat käydään Vantaan Tikkurilassa 1. – 6.4.2014.

Kisapaikkana on Tikkurilan jäähalli Trio Areena ja järjestelyistä päävastuun kantavat Ylä-Tikkurilan Kipinän osaava kisaorganisaatio yhdessä Painiliiton kanssa.

Kisojen päiväkohtainen ohjelma selviää marraskuun 2013 aikana. Välittömästi tämän jälkeen pääset varaamaan omat pääsylippusi kisoihin osoitteesta Lippu.fi

Tapahtuma on vuoden suurin urheilutapahtuma Suomessa noin 500 urheilijalla ja lähes 50 maalla.

EM-painien kisasivut löytyvät osoitteesta empainit2014.fi, sieltä löydät myös lomakkeen, jonka täyttämällä ja lähettämällä voit päästä mukaan vapaaehtoiseksi. Kisoihin tarvitaan lukuisa määrä vapaaehtoisia erilaisiin tehtäviin ja tällä tavoin sinulla on mahdollisuus nähdä kisat aitiopaikalta!

Kisatunnariin pääset tutustumaan klikkaamalla tätä linkkiä

Ja kisojen Puffi-videon löydät tästä

Muista merkitä tämä koko painiväen ykköstapahtuma heti kalenteriin!