Tiina Ylinen jälkikäteen EM-pronssille

altRomanialaisen naispainijan Estera Dobren positiivinen doping-testi nostaa Tiina Ylisen EM-pronssille. Dobre antoi positiivisen näytteen Georgiassa huhtikuussa väännetyissä EM-paineissa.

Romanialainen kukisti Ylisen naisten keskinäisessä ottelussa 51 kilon sarjassa ja eteni finaaliin saakka sijoittuen lopulta kakkoseksi. Ylinen puolestaan eteni keräilyottelun kautta pronssimatsiin, jossa hävisi Ukrainan Yuliya Blahinyalle. Positiivisen testituloksen myötä ukrainalainen nousee sarjassa hopealle ja Ylinen pronssille.

Estera Dobren näyte sisälsi nesteenpoistolääkkeisiin lukeutuvaa furosemidiä. Asiasta tiedottanut Kansainvälinen Painiliitto on langettanut painijalle kahden vuoden kilpailukiellon.

Ilmajoen Kisailijoita edustavalle Tiinalle EM-pronssi on uran toinen. Ensimmäisen hän voitti kotikisoissa Tampereella vuonna 2008.

Painiliitto onnittelee mitalistia, valmentaja Ahto Raskaa sekä Ilmajoen Kisailijoita!

Lisätietoja:

toiminnanjohtaja Pertti Vehviläinen