V. 2015 MM-kisat haettavissa

Suomen Painiliiton hallitus on kokouksessaan 16.4.2011 päättänyt käynnistää kansallisen haun vuoden 2015 painin seniorien MM-kilpailujen saamiseksi Suomeen. Kisat ovat olympiadin 2013-2016 suurin painitapahtuma maailmassa ja kisoissa tullaan jakamaan merkittävä osa paikoista vuoden 2016 Rio de Janeiron olympialaisiin. MM-kisoihin ja samassa yhteydessä järjestettävään FILA:n kongressiin odotetaan yhteensä jopa 150 maata ja 2500 akkreditoitua henkilöä.

Mikäli kisat myönnetään Suomeen, ne myönnetään Painiliitolle, joka tekee yhteistyösopimuksen seuran tai seurayhtymän kanssa. Seurojen tai seurayhtymien, jotka ovat kiinnostuneita hakemaan kisoja, toivotaan tekevän ja lähettävän vapaamuotoiset hakemukset Painiliittoon 31.7.2011 mennessä. Suomen Painiliiton on jätettävä virallinen hakemus FILA:lle elokuun 2011 aikana. Kisat tulee järjestää syyskuussa 2015.

Hakemukseen on liitettävä yksityiskohdat kilpailupaikasta ja kaupungin panoksesta tapahtumaan sekä alustavat suunnitelmat mm. majoitusjärjestelyistä ja tapahtuman rahoituksesta.

Lisätietoja mm. kustannuksista ja muista FILA:n asettamista vaatimuksista:

Antti Pekkala
Olympiakarsintaturnaus 2012 -pääsihteeri