Vantaa Painicup 2013 – tulokset ja Suomi cupin tilanteet

Kisojen tulospalvelu

Kreikkalais-roomalaisen painin Suomi Cup 2013 jatkuu erittäin mielenkiintoisena ennen Ilmajoella 23.11. käytävää viimeistä osakilpailua. Sekä painijoiden välinen kisa että seurojen välinen taisto on edelleen avoin ja huipentuu Arvo Haavistossa.

Kärkikaksikkona jatkaa Vantaalla pronssipallille omissa sarjoissaan yltäneet Peräseinäjoen Toiveen Oskari Riihioja ja Oulun Pyrinnön Niko Ohukainen ja cupin voitto ratkaistaan hyvin todennäköisesti näiden kahden miehen välillä. Seuraavilla sijoilla ovat vielä juniori-ikäiset Vaasan Toverien Toufan Ahmadi ja Helsingin Hakan Juuso Huovinen. Kahdella viimeisellä palkintorahoihin oikeuttavalla sijalla ovat Oulun Jumaa Zakole sekä Viipurin Voimailijoiden Veli-Karri Suominen.

Seurojen välinen kisakaan ei vielä ole voiton osalta varma, sillä oululaisten hyvät otteet Vantaalla nostivat Pyrinnön koko vuoden kärjessä pysyneen Ilmajoen Kisailijoiden kantaan ja näiden kahden seuran välillä on ennen huipennusta vain kymmenen pistettä.

Pistetaulukot:

Painin Suomi Cup 2013 – painijat

Painin Suomi Cup 2013 – seurat

Painiliitto muisti Vantaa Painicupin yhteydessä myös pitkäaikaisia paini-ihmisiä, sillä aiemmin tänä vuonna 60 vuotta täyttäneelle Ilpo Seppälälle luovutettiin Painiliiton kultainen reliefi. Painijana MM-pronssia aikoinaan voittanut Seppälä toimi pitkään myös Suomen painin päävalmentajana sekä myöhemmin hallituksen varapuheenjohtajana ja jäsenenä.

Painiliiton toimisto muisti myös hiljattain painitöistään ”eläkkeelle” jäänyttä Hannu Kiminkistä (kuvassa) mm. painitrikoilla. Kiminkinen toimi mm. tiedotuspäällikkönä sekä lukuisissa eri valiokunnissa ja työryhmissä.

TUL:n puheenjohtajan, kansanedustaja Sirpa Paateron toimesta Kiminkiselle luovutettiin myös Kansainvälisen Työväen Urheiluliiton CSIT:n hopeinen ansiomerkki.

Livekuvaa kisoista:

Päästreami