Vuoden 2022 parhaat valittu – Arvi Savolainen jälleen vuoden painija

Painiliiton hallitus on nimennyt vuoden parhaat 2022:

• Vuoden painija: Arvi Savolainen, Lahden Ahkera
  • Vuoden nuori painija: Jonni Sarkkinen, Harjun Woima Jyväskylä
  • Vuoden valmentaja: Juha Lappalainen
  • Vuoden tuomari: Antti Väntsi
  • Vuoden pisteseura: Helsingin Paini-Miehet
  • Vuoden lisenssiseura: Helsingin Paini-Miehet
  • Vuoden Himberg-nuori: Oliver Pada, Vaasan Voima-Veikot

Osa palkinnoista jaettiin lauantaina 14.1. Kouvolan Herman Kare -turnauksessa. Kuvassa vasemmalta: Oliver Pada, Antti Väntsi, Juha Lappalainen, Jonni Sarkkinen ja Arvi Savolainen.

Helsingin Paini-Miesten saavuttamat palkinnot jaetaan myöhemmin.

Jonni Sarkkiselle UWW cupin 2022 voitto

UWW cupin 2022 parhaiden palkinnot jaettiin myös Kouvolassa.

Vuoden aikana suomalaispainijat keräsivät pisteitä kaikissa painimuodoissa aikuisten, U23 ja U20 ikäluokissa kaikissa UWW:n kalenterissa olevissa arvokilpailuissa ja turnauksissa. Eniten pisteitä keräsi Jonni Sarkkinen ja toiseksi sijoittui Arvi Savolainen. Kolmannen sijan jakoivat IK:n kaksikko Matias Lipasti ja Konsta Mäenpää sekä VVV:n Nestori Mannila.

UWW cupin 2022 lopputulokset

Kuvassa UWW:n Cupin palkituista vasammalta toiseksi sijoittunut Savolainen, voittaja Sarkkinen sekä kolmanneksi sijoittuneet Lipasti ja Mannila.

Kouvolassa jaettiin huomionosoituksia – Petrovicille kultainen ansiomerkki

Pitkän tuomariuransa vastikään lopettanut Stevo Petrovic vastaanotti Kouvolassa Painiliiton hallituksen myöntämän kultaisen ansiomerkin nro 138. Petrovic toimi tuomarina Rion 2016 ja Tokion 2021 Olympialaisissa sekä lukuisissa muissa arvokilpailuissa. Hän on toiminut pitkään Painiliiton hallituksena jäsenenä sekä kilpailuvaliokunnan puheenjohtajana. UWW palkitsi Belgradin 2022 MM-kilpailuissa Petrovicin kultaisella pillillä.

Lisäksi Kouvolassa huomioitiin Kouvolan Painijoiden toimijoista Joonas Hietala hopeisella ansiomerkillä ja Kirsi Kylmäniemi pronssisella reliefillä. Kotka Eaglesin edustajista huomioitiin Esa Palmu hopeisella ja Mika Karjalainen pronssisella ansiomerkillä.