Webinaari: Turvallinen toimintaympäristö – häirintävapaa urheilu kamppailulajeissa ja painonnostossa

Kamppailulajit (aikido, judo, karate, miekkailu- ja 5-ottelu, nyrkkeily, paini, taekwondo) ja painonnosto järjestävät yhdessä Väestöliiton kanssa webinaarin aiheesta ”Häirintävapaa urheilu kamppailulajeissa ja painonnostossa” keskiviikkona 25.5. klo 17:30 – 19:30.

Koulutus on suunnattu kamppailulajien ja painonnoston seuratoimijoille, luottamushenkilöille, ohjaajille ja valmentajille sekä kamppailulajiliittojen ja Painonnostoliiton henkilökunnalle, hallituksen jäsenille ja muille luottamushenkilöille. Koulutuksen tavoitteena on lisätä kamppailu- ja painonnostoseurojen valmiutta ennaltaehkäistä ja puuttua häirintään, väkivaltaan ja epäasialliseen käytökseen. Koulutuksessa annetaan erilaisia käytännön toimintamalleja, jotka auttavat häirintävapaan urheilun edistämisessä. Koulutuksen jälkeen seurat osaavat luoda oman toimintamallinsa ennaltaehkäisyyn ja mahdollisten häirintätapausten varalle. Koulutus sisältää pienryhmätyöskentelyä.

Kouluttaja: Väestöliiton Et ole yksin -palvelun asiantuntija ja seksuaaliterapeutti Pauliina Lius.

Ilmoittautuminen oheisesta linkistä 23.5. klo 24:00 mennessä, osallistujien määrä on rajattu 50:een. Webinaari on tarkoitettu 16 vuotta täyttäneille. Linkki webinaariin ilmoittautuneille lähetetään 25.5.2022.

Ilmoittaudun webinaariin

TERVETULOA