Painiliiton syyskokous la 12.12.2020 – TOTEUTETAAN TEAMS-KOKOUKSENA

20.10.2020 julkaistua artikkelia on päivitetty 20.11.2020, 4.12.2020 ja 10.12.2020.

10.12.2020

Suomen Painiliiton vahva suositus on, että kaikki osallistuvat kokoukseen etänä. Viranomaisten suositusten mukaan kokouspaikalla saa olla läsnä korkeintaan 10 henkilöä. Mikäli olet tulossa kokouspaikalle fyysisesti, niin mukana pitää olla oma tietokone/läppäri/mobiililaite, jonka kautta äänestys suoritetaan. Mikäli kokousedustaja on tulossa kokouspaikalle, niin siitä tulee ilmoittaa ennakkoon 11.12. klo 12.00 mennessä ja myös valtakirja tulee olla lähetettynä samaan aikaan mennessä (merja.lintala@painiliitto.net). Kokoukseen otetaan paikalle 9 ensimmäiseksi ilmoitautunutta kokousedustajaa. Kuitenkin vahva suositus on osallistua etänä.

4.12.2020

Patentti- ja rekisterihallitus (PRH) on tämän vuoden poikkeuslain puitteissa mahdollistanut yhdistysten etäkokoukset sekä myös etähenkilövaalit. Huomioiden pahentuneen COVID-19 tilanteen ja viranomaisten suositukset, on Painiliiton hallitus kokouksessaan 3.12. päättänyt, että liiton syyskokous järjestetään 12.12.2020 klo 14.00 etäyhteyksien kautta.

Kokous toteutetaan Teams-kokouksena. Kokouksessa sähköisen äänestyksen toteuttaa PostNord Strålfors, joka toimitti äänestyksen myös Olympiakomitean syyskokoukseen 21.11.2020.

Valtakirja tulee toimittaa ennakkoon perjantaina 11.12.2020 klo 12.00 mennessä skannattuna / valokuvana sähköpostitse (merja.lintala@)painiliitto.net). Valtakirjan lisäksi tarvitaan kokousedustajan sähköpostiosoite, johon lähetetään kaksi linkkiä, toinen Teams-kokousta ja toinen äänestämistä varten. Tämä siksi, että tiedot ehditään syöttää järjestelmiin.

Teams-kokoukseen voi osallistua tietokoneen/läppärin tai mobiililaitteiden kautta. Kokoukseen osallistumiseen tarvitaan vain linkki, joka lähetetään pe 11.12. iltapäivällä, kun kokousedustajien sähköpostit on saatu syötettyä järjestelmään.

Kuinka liittyä kokoukseen:

Valitse kokouskutsussasi Liity Microsoft Teams -kokoukseen, jolloin siirryt sivulle, jossa voit joko liittyä verkossa tai ladata työpöytäsovelluksen. Jos sinulla on jo Teams-sovellus, kokous aukeaa automaattisesti.

Jos sinulla ei ole Teams-tiliä, niin voit silti liittyä kokoukseen verkossa, josta on ohjeistus alla:

1. Valitse sähköpostikutsussa Liity Microsoft Teams -kokoukseen.
  2. Vaihtoehtoja on kaksi:
    • Windows-sovelluksen lataaminen: Lataa Teams-sovellus (suositeltavaa jos käyttää mobiililaitteilla: Google Play / App Store).
    • Liittyminen verkossa: Liity Teams-kokoukseen verkossa.
  3. Kirjoita nimesi.
  4. Valitse haluamasi ääni- ja videoasetukset.
  5. Valitse Liity nyt.
  6. Kokouksen asetuksista riippuen pääset sisään välittömästi tai siirryt odotustilaan, josta joku kokoukseen osallistujista voi päästää sinut sisään.

Mikäli Teamsin käyttö askarruttaa, voidaan ensi viikon aikana harjoitella sitä. Ota yhteyttä Merjaan tai Anttiin, niin pidetään lyhyt etäkokous, jossa käydään ohjelmaa läpi.

** ** **

Alunperin Helsingissä pidettäväksi suunniteltu Painiliiton sääntömääräinen syyskokous pidetään la 12.12.2020 klo 14:00 Ilmajoella Arvo Haavisto-turnauksen yhteydessä. Siirron syynä ovat tiukennukset kokoontumisrajoituksiin Helsingissä. Etelä-Suomen aluehallintovirasto kieltää tänään annetun tiedotteen mukaan kaikkien yli 20 hengen yleisötilaisuuksien ja yleisten kokousten järjestämisen sisätiloissa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella. Päätös tulee voimaan maanantaina 23.11. ja on voimassa kolme viikkoa, 13.12.2020 saakka.

Painiliiton sääntömääräinen syyskokous pidetään lauantaina 12.12.2020 klo 14.00 Ilmajoki-hallilla.

Kokouskutsu

Valtakirja
Pyydämme, että valtakirjat toimitettaisiin etukäteen 11.12. mennessä: merja.lintala@painiliitto.net. Näin vältetään ruuhkalta kokouspaikalla ja noudatamme viranomaisohjeita. Kokoukseen sallitaan vain 1 edustaja / seura. Jos valtakirja toimitetaan vasta kokoukseen, niin niiden tarkastus alkaa klo 13.30.

Toimintasuunnitelma 2021

Kurinpitomääräykset

Puheenjohtaja- ja hallitusehdokkaat (tilanne 8.12.2020)

Sääntöjen mukaan valintaesityksiä voi tehdä myös kokouksen kulun aikana.

Toimintasäännöt:
”Liittokokouksessa jokaisella vähintään kuusi kuukautta liittoon kuuluneella jäsenvelvoitteensa hoitaneella varsinaisena jäsenenä olevalla jäsenseuralla (maksaneet jäsenseurat) on ääni- ja puheoikeus.

Äänimäärä on pykälässä 6 määrätyn seuraluokittelun mukaisesti seuraava:
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on vähintään 120 toimintapistettä, 4 ääntä
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on 80–119 toimintapistettä, 3 ääntä
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on 40–79 toimintapistettä, 2 ääntä
– seurat, joilla edellisenä kalenterivuotena on vähemmän kuin 40 pistettä, 1 ääni

Kokousedustajalla pitää olla valtakirja edustamaltaan seuralta ja hänen tulee olla ko. seuran jäsen. Sama henkilö saa edustaa vain yhtä seuraa. Kokousedustaja saa käyttää enintään 20% kokouksen äänimäärästä.

Puheenjohtajalla, hallituksen jäsenillä, liiton toimihenkilöillä, kannattavalla jäsenellä, kunniapuheenjohtajilla ja kunniajäsenillä, mikäli hän ei ole kokouksessa liiton jäsenen kokousedustajana, on kuitenkin puhe- ja läsnäolo-oikeus kokouksessa.

Kokouksen päätökseksi tulee se mielipide, jota on kannattanut yli puolet annetuista äänistä. Tyhjä lippu ei ole annettu ääni. Henkilövaaleissa eniten ääniä saaneet valitaan. Mikäli valittavana on yksi henkilö, tämän on saatava yli puolet annetuista äänistä. Henkilövaaleissa äänten mennessä tasan vaali ratkaistaan arvalla. Muissa asioissa se mielipide voittaa, johon kokouksen puheenjohtaja on yhtynyt.

Saman toimielimen jäsenet valitaan samassa vaalissa. Äänestyslippuun on kirjoitettava niin monta nimeä kuin on täytettäviä paikkoja esitettyjen ehdokkaiden joukosta.”

HUOM! Kokouksen aikana tulee noudattaa hygieniaohjeistuksia ja käyttää kasvomaskeja, joita on saatavana kokouspaikalla.

** ** **

Kokouskutsu ja siihen liittyvät asiakirjat lähetetään sähköpostitse seurojen ilmoittamille yhdyshenkilöille viikolla 47.

Syyskokouksessa valitaan liitolle seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi 2021–2023 uusi puheenjohtaja, sillä Tuomo Karila on ilmoittanut, ettei hän tule asettumaan ehdolle.

Syyskokouksessa valitaan myös kolme hallituksen jäsentä seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi 2021–2023.  Erovuorossa ovat Janne Kettumäki, Marko Korpela ja Stevo Petrovic.

Toimintasääntöjen mukaisesti pyydämme seuroja lähettämään esityksiä yllä mainittuja henkilövalintoja varten. Puheenjohtajaksi / hallitukseen jäseneksi esitettävästä henkilöstä tulee nimen lisäksi olla myös ansioluettelo (CV).

Kokouskutsun mukaan halutut esitykset ehdokkaista tulee lähettää ke 18.11.2020 mennessä sähköpostitse merja.lintala(at)painiliitto.net.

Esitetyt puheenjohtaja- ja hallitusehdokkaat julkaistaan myös Painiliiton nettisivulla ja tietoja päivitetään kokoukseen saakka.

Sääntöjen mukaan valintaesityksiä voi tehdä myös kokouksen kulun aikana.

Lisätietoja:
Pertti Vehviläinen