Rantapainin tiedote 2-2023

Beach Wrestling – Rantapainin tiedote 2 / 2023

2023 kesä on alkanut oikein mukavan hikisesti!

Tälle kesälle on myönnetty kolmen ehkä tulevaisuuden olympialajin Rantapainikilpailun järjestämisoikeudet. Tosin surullista on se, että Kalajoen Hiekkasärkkien rannalle myönnetty kisa on järjestäjien toimesta valitettavasti jouduttu perumaan.

2023 kilpailut
8.7. Jyväskylän Korpilahti, Päijänteen Palvipäivien Rantapainit avoimena TUL:n mestaruuskilpailuna, Jyvässeudun Paini-Ässät ry
kilpailukutsu

15.7. Kalajoen Hiekkasärkät, Kokko Kalle Beach Games, Kokkolan Kipinä ry (PERUTTU)

kesän kuumimman kisan kutsu

Seurojen toimijoiden tulee huomioida, että Painiliiton toimintakalenteriin liitettävillä kilpailuilla tulee olla Painiliiton myöntämispäätös.

Jos on vielä halua ja hinkua järjestää Rantapainikisat, niin esitykset sähköpostilla pikaisesti osoitteisiin: info@painiliitto.net  ja hannu.kiminkinen@co.inet.fi. Päätös kisan järjestämisoikeuksien myöntämisestä voidaan saada aikaiseksi hyvin pikaisella aikataululla, esim. sähköpostikokouksen turvin.

Ja toinen tärkeä huomio: kalenteriin liitetyissä iloisissa Rantapainin mittelöissä kaikilla osallistujilla tulee olla oman vakuutusturvan lisäksi lisenssi: Painiliiton tai jonkun muun lajiliiton! Tämä Painiliiton tekemä päätös mahdollisten doping-testausten vuoksi! Doupattuja lihaskimppuja ei sannalle toivota!

Tarkentuneet Rantapainin kansainväliset säännöt
Linkki Painiliiton sivuille, jossa nyt myös Rantapainin säännöt (englanniksi): https://www.painiliitto.fi/saannot/
Suora linkki sääntöihin: https://cdn.uww.org/s3fs-public/2023-02/beach_wrestling_world_series_rules_en.pdf?VersionId=f2Yvw0kvBvVAEnXDEwkk6W54cc2QoNc6

Suomen Painiliitto ry
Hannu Kiminkinen, Rantapainin vastaava
+358 500 279 926, hannu.kiminkinen@co.inet.fi

Iloista Rantapainia seuratoimintojen piristeeksi!

Rantapainin tiedote 1-2023

Tässä talvisen aurinkoisessa tiedotteessa on Rantapaini – Beach Wrestling -asiaa seuratoimijoiden pikaisen syvälliseen kokouskäsittelyyn. Ikävästä Ukrainan sodasta huolimatta hikinen kesä on lähestymässä, joten onkin varmaan aika paneutua tulevan kesän iloisiin Rantavääntöihin. Markkinointia painin seuratoiminnalle? Uutta kesätoimintaa aktiivisille harrastajille? Hiljentyneiden seuratoimintojen piristeeksi kisailua ja harjoittelua kuumalle sannalle?

Kansainvälisen Painiliitto UWW on edelleen kehittämässä Beach Wrestling -toimintaa, suomalaisittain Rantapainia. Tämän myötä tulevaisuuden lajin sääntöjä on hieman tarkennettu.

Tässä tiedotteessa
– 2023 Rantapainin työryhmän koostumus
– 2023 myönnetyt kilpailut
– UWW:n Rantapainin tarkentuneet säännöt, linkit
– 2023 kilpailuiden anomisajan jatkaminen

2023 Rantapainin työryhmä
Hannu Kiminkinen, puheenjohtaja
Esa Ilkka
Sarianne Savola
Pertti Vehviläinen
Antti Pekkala, sihteeri

2023 myönnetyt kilpailut

Määräaikaan mennessä tulleiden anomusten perusteella Rantapainin työryhmä on myöntänyt kesäksi seuraavat kilpailut:

15.7. Kalajoen Hiekkasärkät, Kokko Kalle Beach Games, Kokkolan Kipinä ry

29.7. Kotka, Meripäivien Rantapainit avoimena Suomen mestaruuskilpailuna, Kotkan Painimiehet ry

Tarkentuneet Rantapainin kansainväliset säännöt

Linkki Painiliiton sivuille, jossa nyt myös Rantapainin säännöt (englanniksi)

Suora linkki sääntöihin

2023 kilpailuiden anomisajan jatkaminen

Työryhmä on päättänyt jatkaa Rantapainin kilpailuiden järjestämisoikeuksien anomisaikaa.

Vapaamuotoiset kisojen anomiset perusteluineen 14.4.2023 mennessä sähköpostiosoitteisiin: info@painiliitto.net ja hannu.kiminkinen@co.inet.fi. Päätökset kisojen myöntämisistä tehdään työryhmän toimesta heti toukokuun alkupäivinä.

Iloista Rantapainia kesätapahtumiin!

Suomen Painiliitto ry