Painiliiton tiedote koronapandemian vaikutuksista 26.3.2020 – päivitetty 2.4. ja 8.5.2020

Voimassa olevia rajoituksia jatketaan 31.5.2020 asti. Rajoitusten purkamisista 1.6.2020 lähtien ja tarkemmista ohjeista tiedotetaan välittömästi kun lisätietoja on lähiaikoina saatu asiaa viranomaisten kanssa koordinoivalta Olympiakomitealta.

Olympiakomitea on toivonut, että lajit pidättäytyisivät omien tulkintojen ja suosituksien antamisesta seuroilleen kunnes tulkintaohjeistus on saatu.

***

Liitto peruuttaa kaikki koulutus- ja muut tilaisuudet sekä kilpailutoiminnat 13.5.2020 asti (tai kunnes erikseen ilmoitetaan).

Liiton tapahtumakalenteriin päivitetään peruutetut/siirretyt kilpailut ja muut tapahtumat.

Liiton kevätkokousta ei koronavirus tilanteen vuoksi ole mahdollista järjestää toimintasääntöjen mukaisesti toukokuuhun mennessä. Kokous järjestetään myöhempänä ajankohtana. Toimintasuunnitelman mukaisesti kokouskutsu seuroille lähetetään kolme viikkoa ennen kokousta.

Valtiovallan määräysten mukaisesti tullaan kansalaisten liikkumista rajoittamaan toistaiseksi, mutta ainakin 13.5.2020 asti.

Suomen Painiliiton hallitus on videokokouksessaan 25.3.2020 päättänyt kehottaa seuroja pidättäytymään painiharjoittelusta. Lajiharjoittelussa luodaan kiistattomasti olosuhteet, jotka mahdollistavat koronaviruksen leviämisen.

Liitto peruuttaa kaikki koulutus- ja muut tilaisuudet yms. sekä kilpailutoiminnan 13.5.2020 asti (tai kunnes erikseen ilmoitetaan). Liitto kehottaa painijoita siirtymään peruskuntoharjoitteluun yksin tai perheen jäsenten kesken. Painiliiton valmentajien harjoitteluohjeita seuroille ja painijoille tullaan julkaisemaan liiton fb- ja/tai nettisivuilla.

Lisäksi hyviä painijoiden oheisharjoitteluohjeita löytyy mm. Helsingin Painimiesten videoista: https://www.youtube.com/channel/UCXaTcZvbFyUHtTFNShgPrGg/videos tai

Painiliitto tulee jatkossakin noudattamaan tarkasti valtiovallan ohjeita. Pyydämme seuraamaan uusia ohjeita ja noudattamaan niitä. Varautukaa, että liikkumista rajoitetaan ja muita suosituksia tullaan jatkamaan määräajan 13.5.2020 jälkeenkin. Ohjeet tulevat mahdollisesti nopeastikin muuttumaan.