Suomi hakee painin arvokisoja yhdessä Iranin kanssa

Yle Urheilu

Suomen ja Iranin painiliitot hakevat yhdessä 23-vuotiaiden painin MM-kisoja vuodelle 2020.

Suomen on tarkoitus järjestää miesten kreikkalais-roomalainen paini ja naispaini, ja Iranin osaksi tulisi miesten vapaapaini.

Kansainvälinen painiliitto päätti viime syksyn MM-kisojen yhteydessä Pariisissa, että arvokilpailut voidaan jälleen jakaa eri valtioiden kesken. Tuon päätöksen jälkeen Iranin painiliitto esitti meille yhteistyötä, Painiliiton toiminnanjohtaja Pertti Vehviläinen sanoo.

Vehviläisen mukaan kisahanke on voimakkaassa myötätuulessa. Kansainvälinen painiliitto luottaa Suomen ja Iranin kykyyn kisajärjestäjinä.

Iranissa paini on yksilölajeista suosituin, hieman samassa asemassa kuin jääkiekko Suomessa.